Pytania dotyczące gramatyki języka: angielskiego

24.03.2011 15:20:09

Grammatik überprüfen?

przez TehEbil
Moin,
hab heute das Forum hier entdeckt und direkt alle Fragen durchgelesen, hat mir gut weiter geholfen ;)

Ich habe hier mal eine Meditation geschrieben von dem Artikel "Baby oder an die Bar?" aus Die Welt, vom 21.03.2011.

Nun wollte ich euch diesen mal zeigen und fragen, ob er so korreckt seie;

The article “Baby oder an die Bar“ was published in “Die Welt“ on 21st March, 2011.
Will men still being preferred for getting promotions in the world of work? Two thirds of famous businessmen of all over the world think that there is still a “glass ceiling” for women in leading positions. While they are as good as or even better than men in leading companies, fulfilling the conditions, men are ranked higher than they do. Experts found out that the reason for that is not women’s decision between family and career but the leading men being prejudiced that women wouldn’t be risky as they are. Also, if bosses invite their female workers for going out, they often reject it because they need to look after their children. But there is still a way to get a foot on the career ladder by making them “visible” which means they need to get famous.

them or themselves?

Vorallem mit der Komaregelung...

Und wenn ihr allgemein Verbesserungsvorschläge o.ä. hättet, z.B. Wortschatz, würd ich mich ebenfalls freuen. Besuche derzeit die 11. Klasse.

MfG

09.04.2011 12:33:10

Re: Grammatik überprüfen?

przez Birgit
Hallo TehEbil,

ich kann gerne mal meine Kommentare dazu abgeben:

"Will men still being preferred for getting promotions in the world of work" --> Das 'being' passt m.E. gar nicht. Eher ein einfaches 'be'
    "men are ranked higher than they do" --> hier muss statt 'do' noch ein 'are' hin
    "women wouldn’t be as risky as they are"
    "Also, if bosses..." --> das 'also' hört sich für mich komisch an, kann aber nicht sagen ob es korrekt ist oder nicht.
    "they often reject it" --> das 'it' würde ich weglassen
    und was den letzten Satz angeht, da würde ich 'themselves' sagen

Ich hoffe ich konnte dir noch etwas weiterhelfen, auch wenn dein Eintrag schon etwas älter ist.

Gruß Birgit

31.05.2011 22:26:25

Re: Grammatik überprüfen?

przez johnnyclock

"...but the leading men being prejudiced that women wouldn’t be risky as they are."

I am guessing that this might better be: "..but the men in leadership positions believe that women won't take the same risks as the men will."

Zwei Argumente:

1) leading men Besser: men in leadership (positions)

2) be as risky (be risky as) Die Bedeutung ist: take the risks that

Interfejs: Deutsch | Ελληνικά | English | Español | Français | Italiano | Polski | Português | Русский | Slovenščina | Türkçe | 中文
Feedback